Wiadomości z Ostrowca Świętokrzyskiego

Powrót2017-09-18

Barwy hutnicze promują Ostrowiec

Dwie nowe wiaty przystankowe zostały w minionym tygodniu zamontowane na terenie miasta. Stanęły przy ulicy Sienkiewicza oraz przy skrzyżowaniu ulic Gulińskiego z Samsonowicza.

Kliknij na ikonę aby powiększyć załącznik

Wiaty mają nowoczesny wygląd, a ich wyjątkowość polega również na nowej kolorystyce. To już kolejny element w przestrzeni miejskiej nawiązujący do charakterystycznych barw kojarzących się niewątpliwie z ostrowiecką hutą oraz hutniczymi tradycjami, a dalej z barwami Klubu Sportowego Zakładów Ostrowieckich.
Blisko dwa lata temu w różnych punktach miasta zaczęły pojawiać się różne akcenty kolorystyczne nawiązujące do tych tradycji. Na Rynku ustawiono duże pomarańczowe gazony na kwiaty, a barierki na ostrowieckich mostach przybrały pomarańczowo - czarne barwy.
Punktem zwrotnym w wizualnej promocji miasta okazał się konkurs na nowe witacze. Zwyciężyła koncepcja zaproponowana przez związanego ze Stowarzyszeniem Kulturotwórczym Nie z Tej Bajki ostrowieckiego artystę Michała Jedlikowskiego, który stworzył unikalną koncepcję logotypu będącego uwspółcześnioną wersją herbu miasta.
- Witacze spotkały się z niezwykle pozytywnym odbiorem i komentarzami ze strony ostrowczan. Cieszę się, że nasi mieszkańcy dostrzegają i pozytywnie odbierają wprowadzenie tych barw do przestrzeni miejskiej, przy drogach, na mostach i realizowanych nowych przystankach autobusowych- podkreśla prezydent Jarosław Górczyński. - Kolory pomarańczowy i czarny są mocno osadzone w naszej lokalnej historii i świadomości barw związanych z przemysłową i sportową historią Ostrowca Świętokrzyskiego. Kolor będący istotnym elementem ubioru jest także doskonałym sposobem wyrażania przekonań i potrzeb przez społeczeństwo. Kluczowym atrybutem tożsamości marki Ostrowca Świętokrzyskiego są wartość i siła barw - czerni i koloru pomarańczowego. Mając silne zakorzenienie w lokalnej historii i tożsamości, a przede wszystkim w sercach mieszkańców - byłych hutników i ich rodzin, a także kibiców drużyn KSZO, stanowią doskonały nośnik do dalszej budowy marki miasta.G. Soboń
/WS/

Podziel się ze znajomymi:
Czytany: 6722 razy,
ostatnio: 2019-11-19 20:04:47
Skomentuj artykuł:
Powrót