Rewitalizacja, czyli para w gwizdek
Stara huta ma być poddana procesowi rewitalizacji. Pierwszym przejawem owego ożywienia obszaru przemysłowego ma być budowa miejskiej ulicy w poprzek zakładu. Inwestycja została objęta programem unijnej pomocy finansowej. Okazało się, że sama droga niczego nie załatwi...
-Trochę w świecie pracowałem mówi Krzysztof Karwowski, dyrektor ds. rozwoju Partner Trade, jednej z 15 firm mających siedzibę na terenie starej huty. -Ostatnio byłem w belgijskim Liege, gdzie w ciągu paru lat upadło kilka zakładów hutniczych i tylko jeden się ostał. Pewne obszary Liege przypominają pejzaż starej huty. Tak, zresztą, wszędzie wyglądają ośrodki oparte o hutnictwo, przemysł zbrojeniowy, maszynowy i ciężki. Ostrowiec nie jest miastem wyjątkowym. Tyle, że na Zachodzie przykłada się większą troskę do promocji opuszczonych hal i urządzeń oraz pozyskania inwestorów.
-Firma jest stołeczna. Po drodze z Warszawy do Ostrowca mogliście się zakotwiczyć w tylu pustostanach w Radomiu, Skarżysku, Starachowicach. Dlaczego szukaliście szczęścia aż w Ostrowcu?
-Trochę w świecie pracowałem mówi Krzysztof Karwowski, dyrektor ds. rozwoju Partner Trade, jednej z 15 firm mających siedzibę na terenie starej huty. -Ostatnio byłem w belgijskim Liege, gdzie w ciągu paru lat upadło kilka zakładów hutniczych i tylko jeden się ostał. Pewne obszary Liege przypominają pejzaż starej huty. Tak, zresztą, wszędzie wyglądają ośrodki oparte o hutnictwo, przemysł zbrojeniowy, maszynowy i ciężki. Ostrowiec nie jest miastem wyjątkowym. Tyle, że na Zachodzie przykłada się większą troskę do promocji opuszczonych hal i urządzeń oraz pozyskania inwestorów.
-Firma jest stołeczna. Po drodze z Warszawy do Ostrowca mogliście się zakotwiczyć w tylu pustostanach w Radomiu, Skarżysku, Starachowicach. Dlaczego szukaliście szczęścia aż w Ostrowcu?
-Moja firma trafiła do Ostrowca przed sześcioma laty. Dlaczego tu? Gdyż w starym zakładzie znaleźliśmy odpowiednią bazę magazynową. Nie bez znaczenia był fakt, iż tu są ludzie mający pojęcie o handlu stalą. Ale zdecydowanie najważniejszym argumentem było to, że obok magazynów są bocznice kolejowe wyposażone w suwnice. Bez mała 90 proc. naszych przewozów towarowych odbywa się koleją.
-Podobno miejska "autostrada" przez hutę zburzy dotychczasową sieć torów. Czy to prawda?
/ /
Podziel się ze znajomymi:
Czytany: 12754 razy,
ostatnio: 2021-03-06 05:27:20
ostatnio: 2021-03-06 05:27:20
Skomentuj artykuł: